مدیر عامل نینتندو، تاتسومی کیمیشیما اخیرا اعلام کرده که کنسول جدید نینتندو، که با نام رمز NX شناخته می شود، اهدافی کاملا متفاوت با سخت افزارهای قبلی این کمپانی مانند Wii U و ۳DS را دنبال می کند.

مدیرعامل نینتندو: کنسول NX اهدافی متفاوت با Wii U و ۳DS را دنبال می کند

مدیر عامل نینتندو، تاتسومی کیمیشیما اخیرا اعلام کرده که کنسول جدید نینتندو، که با نام رمز NX شناخته می شود، اهدافی کاملا متفاوت با سخت افزارهای قبلی این کمپانی مانند Wii U و 3DS را دنبال می کند.

کیمیشیما در همان مصاحبه ای که اعلام کرد نینتندو قصد دارد وارد صنعت فیلمسازی شود، مشخص نمود که کمپانی ژاپنی به کنسول NX به عنوان پروژه ای کاملا جدید نگاه می کند که قرار نیست خط مشی کارهای قبلی را دنبال کند. کیمیشیما با بیان اینکه «NX دنباله روی Wii U یا 3DS نیست» خاطر نشان کرد که با کنسول جدید، راهی جدید برای تجربه بازی های ویدیویی از سوی گیمرها ایجاد خواهد شد و انتظار دارد که NX، تاثیری به مراتب بیشتر از Wii U داشته باشد. با این حال وی اذعان داشته که NX را نمی توان کاملا با Wii U متفاوت دانست.

بد نیست بدانید این اولین باری نیست که نینتندو به صحبت درباره ورود به حوزه های جدید پرداخته است. مدیر عامل قبلی نینتندو، ساتورو ایواتا که چندی پیش دار فانی را وداع گفت، سال گذشته طی مصاحبه ای گفته بود که نینتندو صرفا به دنبال گسترش کارهای خود برمینای سخت افراهای قبلی خود نیست. ساتورو توضیح داد که نینتندو همواره به دنبال راه هایی برای غافلگیر کردن مخاطبان است.

در حال حاضر دو پلتفرم Wii U و 3DS از منظر سخت افرا مورد استفاده خود، خط مشی کاملا مشابه یکدیگر را دنبال می کنند و با توجه به سخنان کیمیشیما می توان امیدوار بود که این روند تغییر کرده و در NX با سخت افزاری قدرتمند طرف باشیم که یارای رقابت با پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان را دارد.

نینتندو طی گزارش مالی اخیر خود اعلام کرد که NX در ماه مارس 2017 به بازار عرضه می شود اما کماکان به جز چند شایعه، اطلاعات چندانی درباره آن در دست نداریم. در حال حاضر تصور جمعی اینست که کنسول بعدی ژاپنی ها، هیبریدی بوده و هم به عنوان کنسولی خانگی و هم به عنوان کنسولی قابل حمل مورد استفاده خواهد بود. همچنین گفته می شود که نینتندو در حال همکاری با یکی از تولیدکنندکان چیپ های ROM است تا کارتریج را جایگزین دیسک هایی کند که طی سالهای اخیر در کنسول ها مورد ساتفاده قرار گرفته اند.

این کمپانی همچنین خاطر نشان کرده که در همایش E3 2016 نباید منتظر معرفی NX بود و این مهم احتمالا به همایش Tokyo Game Show موکول خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.